Dnia 14.01.2010r. odbyły się już 6 zajęcia matematyczno przyrodnicze. Tematem był: Organizm i środowisko- eutrofizacja
Początek zajęć rozpoczęło ćwiczenie otwierające.
Każdy z nas miał 5 min. aby napisać na kartce co łączy dane dwie rzeczy.
Oto przykłady pytań:
1. Co ma wspólnego litera A i kotlet mielony?
2. Co łączy rakietę tenisowa i kwadrat?
3. Jaki związek istnieje między królikiem a bananem?
Po małej rozgrzewce umysłowej każdy z nas zapoznał się ze swoim stanowiskiem pracy oraz z przebiegiem badań . Kolejnym krokiem było wspólne zastanawianie się nad problemem badawczym i hipotezą związaną z dzisiejszym tematem zajęć.
Oto one :
Problem badawczy: Na czym polega zjawisko eutrofizacji?
Hipoteza: Czy próbki wody zmienią swą przejrzystość po dodaniu do nich rożnego rodzaju substancji?
Po postawieniu problemu badawczego i hipotezy wzięliśmy się do pracy.
Na początku każdy z nas napełnił odpowiednią ilością wody każdy z 9 słoików , które przyniósł z domu. Następnie do każdego z nich dodał odpowiednią ilość danej substancji były nimi:
Fosfor i Azot , poczym zakręcił naczynie . Po zrobieniu wszystkiego według instrukcji odstawiliśmy słoiki w bezpieczne miejsce. Po zakończeniu doświadczenia każdy z nas posprzątał swoje stanowisko pracy. Na wnioski niestety należy jeszcze poczekać.
Pod koniec zajęć Pani również rozdała każdemu z nas ankietę, sprawdzającą nasze zainteresowanie i zadowolenie z dzisiejszych zajęć .
Wszystkim oczywiście podobały się zajęcia:D.
Pani rozmawiała z nami również o eutrofizacji. O zjawisku tym napiszemy w następnym poście:D Nie przegapcie go:)
Pozdrawiamy Elitarna5!!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz