Hey ! ;)) To znowu my.
Dzisiejszego dnia , czyli 21.01.2010 roku odbyły się już 7 zajęcia z przedsiębiorczości.
Tematem zajęć była : wstępna analiza finansowa przedsięwzięcia.
Na początku pani Zosia podała nam pytania, które miały nam ułatwić zrozumienia powyższego tematu :
1.Ile gotówki będę potrzebował, aby rozpocząć działalność mojej firmy?
2.Czy założenie tej firmy będzie dobrą inwestycją?
3.Ile zarobię na tym przedsięwzięciu i czy w ogóle zarobię?
4.Jak moja firma „stoi” w porównaniu do innych firm?
5.Czy stać mnie na zakup tej maszyny, zatrudnienie tej osoby, zaciągnięcie kredytu, wejście na nowy rynek?
6.W jakim momencie zadłużę się za bardzo?
W odpowiedzi na te oto pytania może nam pomóc :
- plan poziomu sprzedaży ,
- rodzaje strategii cenowych.
Plan poziomu sprzedaży
Wartość sprzedaży = Ilość. sprzedanych sztuk produktu * cena
* CENA- Musimy ustalić za jaką cenę będziemy sprzedawać nasz produkt.
Pomoże nam w tym strategia cenowa :
1.Strategia zbierania śmietanki – polega na stosowaniu zawyżonych cen w krótkim okresie. Strategia ta stosowana jest zwykle w odniesieniu do produktów, które są nowościami lub najbardziej poszukiwanymi wersjami spośród wersji istniejących na rynku.
2.Strategia cen prestiżowych – polega na ustaleniu wysokich cen w odniesieniu do produktów uważanych za prestiżowe i wysokiej jakości. Wysoka cena sama w sobie stanowi ważną motywację zakupu produktu.
3.Strategia penetracji – to strategia cen niskich, przeznaczoną do infiltracji rynku i osiągania na nich dużego udziału firmy. Strategia ta sprawdza się tylko wtedy, kiedy współczynnik elastyczności cenowej popytu na dany produkt jest wystarczająco wysoki, aby niższa cena wywołała duży wzrost wielkości sprzedaży.
4.Strategia ekspansywnego kształtowania cen – to wyolbrzymiona forma strategii penetracji. W strategii tej ceny ustalone są na bardzo niskim poziomie w celu ustanowienia masowego rynku czasem kosztem innych konkurentów.
5.Strategia prewencyjnego kształtowania cen – polega na stosowaniu niskich cen, po to aby przeciwdziałać wschodzeniu na rynek potencjalnych konkurentów lub zniechęcić ich do tego.
6.Strategia cen eliminujących konkurentów – ceny ustalane są na bardzo niskim poziomie, aby zniżyć konkurencję.
Po zapoznaniu się z tymi pojęciami zabraliśmy się do ustalenia kosztów.
Potem nasza koordynatorka zaprezentowała nam schemat budowy rachunku zysków i strat.
No i jeszcze na koniec pani Zosia sprawdziła co zapamiętaliśmy z zajęć poprzez zadanie.
Trzeba przyznać, że poszło nam całkiem nieźle ;)
Dzisiejsze zajęcia przybliżyły nam potrzeby naszej firmy. Już ze zniecierpliwieniem czekamy na następne zajęcia ,które przybliżą nas do rozpoczęcia naszej działalności gospodarczej ;)
Pozdrawiamy
Elitarna 5
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz