01.05.2009r
01.05.2009r. Tego dnia odbyły się już 9 Zajęcia matematyczno przyrodnicze.
Na początku robiliśmy zadania, które polegały na podaniu pomysłów ulepszenia przedmiotów codziennego użytku (podanych na kartce, którą otrzymaliśmy od P. Justyny), a były to:
• czajnik elektryczny,
• szkolna ławka,
• zamek patentowy do drzwi,
• klocki lego,
• zegar ścienny.
Robiliśmy także zadanie pod tytułem "Mapa mieszanin":
Podawaliśmy również pomysły na wykorzystanie zwykłej, 30-centymetrowej linijki.
Większość z nas wymyśliła między innymi kary cielesne (Oczywiście tak dla żartu:D), a to niektóre z pozostałych pomysłów:
• podpórka do roślin,
• wskaźnik,
• jako przyrząd do mieszania substancji czy rozciskania, np. orzechów,
• do smarowania,
• może służyć do umieszczania na niej "pomocy naukowch" xD,
• jako łącznik, itp, itd.
Później pani poprosiła nas o podanie dwóch numerów od 1 do 10, od których zależało jaką mieszaninę będziemy musieli sporządzić w domu.
Do naszego zadania domowego należało również zaprojektowanie "oczyszczalni" do sporządzonych roztworów i wyjaśnienie metod ich rozdzielenia:
- mechaniczne (magnes, sitko, penceta),
- sedymentacja ,
- dekantacja ,
- sączenie ,
- krystalizacja ,
- destylacja ,
- wirowanie ,
- ekstrakcja ,
- desaturacja (Proces oddzielanie gazu od cieczy),
- chromatografia ,
- elektroforeza ,
oraz określić, którą z tych metod moglibyśmy wykorzystać do oddzielenia składników naszych mieszanin :D
Pozdrawiamy gorąco: Elitarna 5
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz